Over de stichting

Als je niet meer beter wordt, zouden je financiën je laatste zorg moeten zijn. Dat klinkt logisch, maar is helaas lang niet altijd het geval. Pas als je dat van dichtbij ziet, merk je hoe schrijnend het is.

Want wat zeg je tegen iemand die niet lang meer te leven heeft?

Leef elke dag alsof het je laatste is!
Doe wat je altijd nog hebt willen doen! Breng tijd door met je naasten!
En vooral: geniet!

Maar ook uitbehandelde patiënten hebben gewoon een bankrekening. Waar ze hun huur van moeten betalen, hun verzekeringen, telefoon, boodschappen. En als dat voorheen allemaal net goed ging, heb je toch echt een probleem als je het in de ziektewet ineens met 70% van je laatstverdiende loon moet doen. En dan zit je ook nog met hoge zorgkosten, en wil je zelf hard aan je gezondheid werken met medicijnen, vitaminen, sport of mentale gezondheid.

Maar zorg dat je er alles uit haalt wat er nog in zit he! Geniet! Nee dus.

Voor mensen in die situatie is Stichting Kiek Tanja opgericht. Voor de Tanja’s van de wereld. Ons doel is de Tanja's bij te staan meteen maandelijkse bijdrage. Op dit moment hebben we alleen nog de middelen om dit voor Tanja zelf te doen. We hopen in de toekomst meer mensen te kunnen steunen. Omdat we geloven dat geluk in kleine dingen zit, financieren we niet per se grote dromen, maar vooral een zo zorgeloos mogelijk dagelijks leven.

Zodat de mensen wiens leven zo duidelijk eindig is, zonder te kniezen met een vriendin kunnen gaan lunchen. Zodat ze gewoon hun medicijnen kunnen betalen en gezonde boodschappen kunnen doen, of eens een cursus mindfulness kunnen proberen. Zodat ze een mooie jurk kunnen kopen als ze zich onzeker voelen over hun haar of pruik, of hun hart kunnen uitstorten boven een biertje in de kroeg.

We bereiken dit door de Tanja’s bij te staan met een kleine maandelijkse bijdrage, die net dat beetje lucht geeft.

We geven kleine dingen, en we vragen kleine hulp. Onder het motto share happiness, helpen we alle Tanja’s van de zorgen af die ze er echt niet bij kunnen gebruiken.

We zijn door de expertise van het bestuur een professionele organisatie, maar geen grote. We hebben geen afdelingen of openingstijden of perswoordvoerders. Onze overhead kosten zijn dus ook nihil. Als je vragen hebt, mail ons dan vooral!
Heb je een vraag?