De avonturen van Notty Nosy

Notty Nosy is nog jong, maar heeft al veel meegemaakt. Alexander Wulf, de man van de schrijfster, bedacht het karaktertje jaren geleden en was vastbesloten ooit een kinderboek over het neushoorntje schrijven. Helaas overleed Alexander plotseling op jonge leeftijd, voordat hij Notty Nosy aan het papier had kunnen toevertrouwen. Tanja wist zeker: ooit zou zij het boekje over Notty Nosy schrijven. Ooit.

Maar Tanja werd ziek en de jaren vulden zich met doktersafspraken en chemokuren. En natuurlijk met alle gezelligheid en afleiding die ze altijd wist te vinden of, beter nog, zelf creëerde. Toen begin 2020 de komst van haar eerste kleinkind werd aangekondigd terwijl tegelijkertijd de strijd tegen kanker moest worden opgegeven, was het toch echt tijd om in actie te komen.

Net op tijd, in haar laatste maanden, schreef Tanja haar verhalen op. Extra leuk: alle verhalen in het boekje zijn dus waargebeurd! Notty Nosy groeit net als Tanja op in een ongewoon gezin en komt net als zij in allerlei onhandige situaties terecht. Daardoor leert Notty Nosy ons ruimhartig en ruimdenkend te zijn. Altijd aan een ander te denken en lief te zijn voor iedereen, voor Tanja zo vanzelfsprekend maar zo belangrijk.

Ook met de verkoop van “De avonturen van Notty Nosy” denken we aan anderen. Met de hartverwarmende steun aan Stichting Kiek Tanja hebben we echt een verschil kunnen maken in de laatste jaren van Tanja’s leven. De winst van de eerste oplage is voor Stichting Kiek Tanja. Die is inmiddels uitverkocht en is €4300 mee opgehaald. Per verkocht boekje ontvangt de stichting nu €1.

Het boekje is ideaal om voor te lezen aan de allerkleinsten, en leuk om zelf te lezen voor kinderen tussen 8 en 12 jaar.

Bestel Notty Nosy